Organizacja pogrzebu z asystą honorową

Organizacja pogrzebu z asystą honorową

Pogrzeby z udziałem wojskowej asysty honorowej są w Polsce możliwe w szczególnych przypadkach. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej, a także poznać sposób organizacji takiego pogrzebu.

Pogrzeb wojskowy

Wojskowa asysta honorowa może wziąć udział w czynnościach pogrzebowych osób z najwyższych władz państwowych, a także innych osób, które mają specjalne zasługi dla kraju. O udziale wojskowej asysty w tego rodzaju wydarzeniach decyduje Minister Obrony Narodowej. Podczas podejmowania decyzji brane są pod uwagę przede wszystkim zasługi zmarłego. Dodatkowo Minister Obrony Narodowej w trakcie podejmowania decyzji może się skonsultować z innymi osobami.

Złożenie wniosku

W celu zorganizowania takiego wydarzenia, jak pogrzeb wojskowy konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku o udział asysty honorowej w uroczystości pogrzebowej. Dzięki temu możliwe jest również ustalenie terminu tego rodzaju uroczystości, co jest niezwykle istotnym aspektem w całym procesie. Przed złożeniem stosownego wniosku o zorganizowanie tego rodzaju wydarzenia powinno się powiadomić telefonicznie Dowództwo Garnizonu Warszawa. Dowództwo Garnizonu Warszawa zajmuje się przyjmowaniem interesantów, a także wniosków, które dotyczą udziału wojskowej asysty honorowej w ceremonii pogrzebowej. Dodatkowo sprawa obejmuje również przydzielenie odpowiedniego miejsca grzebalnego na cmentarzu komunalnym.

Wymagane dokumenty

Podczas organizacji pogrzebu wojskowego z asystą honorową konieczne jest skompletowanie odpowiednich dokumentów. Wśród nich wymienia się przede wszystkim wniosek o przydzielenie wojskowej asysty honorowej do wzięcia udziału w uroczystościach pogrzebowych. Oprócz tego istotne są również dokumenty, które potwierdzają uprawienia do organizacji pochówku z asystą honorową. Wśród nich można wymienić na przykład legitymację żołnierza zawodowego lub legitymację emeryta wojskowego. Przebieg służby zmarłego żołnierza zawodowego możliwy jest do pobrania w Wojskowym Biurze Emerytalnym. Warto o tym pamiętać.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *